Boy Kill Boy

Image

Recht onder m’n neus lag het. Ik zong het geregeld mee in fout engels wanneer ik het hoorde. En toch wist ik niet dat ik met een geniale band te maken had.

Om bij het begin te beginnen, Boy Kill Boy is een Londense band die muziek heeft gemaakt van 2004 tot 2008. Ze hebben 2 albums uitgebracht; Civilian (2006) en Stars And The Sea (2008), waarvan er 6 nummers als single werden uitgebracht. In 2006 word één van hun eerste singles, “Suzie” gebruikt voor de soundtrack van een populair sportief videospelletje. Ik, toen nog totaal niet met muziek bezig, speelde het regelmatig met mijn broertjes en telkens als Suzie voorbij kwam, brulde we vrolijk iets mee dat totaal niet op de tekst leek. Laatst kwam ik via via op een site waar de complete soundtrack van het spel opstond en hoorde al snel weer de bekende klanken van Suzie. Al snel groeide het nummer uit tot absolute favoriet op mijn iPod. En misschien ken je dat ook wel, wanneer je een briljant nummer van een artiest hebt gevonden, ben je soms wat terughoudend in het beluisteren van andere nummers, puur vanwege het feit dat je bang bent dat de rest niet eens half zo goed is. Bij Boy Kill Boy was ik dat even helemaal vergeten, en dook gelijk in de discografie van deze band (wat niet veel tijd kostte omdat ze toch maar twee albums hadden). Nu durf ik wel te zeggen dat hoe lovend ik nu over deze band praat, ze lang niet alleen maar goud hebben geproduceerd, en ik af en toe halverwege een nummer het wel voor gezien hield. Maar meer dan eens stuitte ik op een nummer dat ik minstens vier keer achter elkaar afspeelde, omdat, hoe serieus de band ook lijkt, hun muziek verrekte dansbaar is! Dit mede dankzij de synth, die vaak voor een vrolijke ondertoon in de vlotte nummers zorgt. Laat de synth je asjeblieft niet afschrikken als je puur van rock en roll houd, want dat heeft deze band zeker wel! Er zijn weinig bands die zulke relaxte en tegelijkertijd energieke, toegankelijke rock maken als Boy Kill Boy, zeker het luisteren waard!

Luister van Boy Kill Boy:

  • Suzie
  • Civil Sin
  • Last Of The Great
  • Shoot Me Down
  • Promises
Geef een reactie

