Sage The Gemini – Remember Me

Door: Lars Stolk

Je nummers laten klinken over het web en gevonden worden is bijna een onbegonnen taak als je ziet hoe groot en goed je concurrentie is. Voor Sage The Gemini is dit al een tijdje geen zorg meer; de man is een aantal jaar geleden via het internet bekend geworden en is in augustus 2013 op deze manier terecht gekomen bij platenlabel Public Records. Eind vorige maand bracht hij dan ook na enkele hitjes zijn debuutalbum Remember Me uit. En ik weet nu nog steeds niet wat ik hier van moet vinden.

Het is pop in overvloed, en al na de derde track talentloos te noemen. Het is hip hop, -oké. Het is R&B. -Oké. Alle nummers zijn synthesizer gevoelig, gevuld met claps en veel herhalingen. Ze zijn allemaal voorzien van een flinke bassline en dance/house sounds. Daarmee heb je ook meteen 10/10 beats beschreven. Het is dus bijna pijnlijk om aan te horen hoe amateuristisch dit in elkaar is geflanst. Er lijkt niet lang nagedacht te zijn over de vorming van deze beats. Ze lijken allemaal geproduceerd te zijn door een arme student achterin een garage, hard aan de drugs. Begrijp me niet verkeerd, de beats zijn best te luisteren, voor een feestje na een avondje goed kegelen met je maatjes; als je al diep in slaap bent weliswaar. De teksten zijn ook allemaal weer party, bitches en money-gevoelig. Deze trend komt dus overal weer terug in de tracks. En dat verveelt na de eerste tien minuten. Het was dus ook geen verrassing als ik zeg dat ik genoot van de heerlijke stilte toen ik mijn computer op pauze zette voor een korte voedsel-break.

Een groot gevalletje van een Drake hear-a-like; het klinkt allemaal iets te zoetsappig en inspiratieloos. Put Me On en Nothing To Me zijn als enige tracks prima te luisteren, ondanks het ‘o ja, dat hoorde ik net ook al’ gevoel dat alsmaar toeneemt richting het einde van dit album. “Uh, I got a bad girl let me bang like Kirko / Take ‘em down take ‘em down to the first floor / hoes waitin’ for a nigga on pluto/” -Echt? Van een artiest als Sage had ik na al dit gehype veel meer verwacht. Als je houdt van pubergirl-Drake muziek dan zit je hier wel goed. Misschien ook wat materiaal voor een goede DJ om mee op los te mixen, dan wordt het nog wat. Jammer!

Luister van Remember Me:

  • Put Me On
  • Nothing To Me

Abonneer je nu op de Muziekrecensies Spotify playlist en luister direct!

Geef een reactie

